C,Cs - Mozigépész Moziverzum adatlap

Online szekció (eredeti cím)
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Letöltési szekció (eredeti cím)
A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Online szekció (magyar cím)
Letöltési szekció (magyar cím)
Mozigépész Moziverzum 3.0
Go to content
Minden film > download(hun)
A filmek magyar címük szerint lettek abc rendbe állítva...
(amennyiben egy filmhez nincs magyra cím fordítás, akkor az a film csak a Letöltési szekció (eredeti cím) résznél kereshető a weboldal fejlécében baloldalt)
Download (hun)
olasz-francia tröténelmi dráma
RENDEZŐ: Vittorio Taviani és Paolo Taviani
Szereplők:
Tancredi herceg - Lello Arena
Usimbalda asszony - Paola Cortellesi
Isabetta - Carolina Crescentini
Nicoluccio Cacciamanico - Flavio Parenti
Catalina - Vittoria Puccini

Tartalom: A reneszánsz szerző Dekameronjának helyszíne sok szempontból a menekülés háza. A pestis elől elbújó fiatalok a vidéki tiszta levegőre és a fikció művészi védelmezésére vágyva gyűlnek össze. Tavianiék a százas novellafüzér keretét meghagyják. Pestis tizedeli Firenze lakosságát 1348-ban, rettegésben tartva azt a néhány egészséges embert, aki még nem kapta el a pusztító kórt. Hét fiatal lány és három fiú úgy dönt, a járvány elől vidékre menekülnek. Ott, hogy feledtessék halandóságukat és azzal járó félelmüket, különböző történeteket mesélnek egymásnak. De akármennyire is különbözőek a mesék, egy dolog közös bennük: mindegyik a szerelemről szól. A rendezők öt történetet dolgoztak fel a kerettörténeten kívül. E rámában közrefogott öt különálló szál a művészi magot keresi, az erőt. S bár a Dekameron a mindenkori emberi jellem egyik enciklopédikus történeti tárháza az obszcéntől a tragikusig, a mulatságostól a drámaiig, mégis az alkotópáros a női principumban találta meg a művészet Éva almájától örökölt szenvedélyét. Az első fejezet az örök nő isteniségét dicséri a feltámadás motívumával, a másodikban ? igaz csak közvetetten ? az elnyomott, a méltatlan férfi által megalázott femina karakterét jelenítik meg, a harmadik a női (lelki) szenvedély fellobbanását meséli el, a negyedik a szexuális elnyomás értelmetlenségét, az ötödik a szerelmi áldozat (barátság-szenvedély) emblematikus megénekléséről szól. Tavianiék jó értelemben vett mitologizálással nyúlnak a történetekhez, elméláznak a festői épületek díszletein és a szenvedélyek szépségén.
0 Ft
Add
Kelenföld
moziverzum@moziverzum.net
Copyright2018@SuszterA
Mozigépész Moziverzum
Back to content